آموزش وردپرس

فراخوان نظرخواهی در مورد بازنگری آیین نامه بتن ایران و مبحث نهم مقررات ملی

بدینوسیله به اطلاع کلیه متخصصین و صاحب نظران صنعت ساختمان و ابنیه فنی می‌رساند، مسئولیت اجرایی بازنگری وبه‌روز رسانیآیین نامه بتن ایران (آبا) از سوی امور نظام فنیسازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی واگذار شده است، همچنین از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز وظیفه تدوین مباحث مختلف مقررات ملی، از جمله مبحث نهم (طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه)،به این مرکز سپرده شده است.

از آنجایی‌که هر یک از این ضوابط فنی (آبا و مبحث نهم مقررات ملی) دارای تعاریف و حدود عملکردی مشخصی هستند، در نظر است تا در فرآیندتجدید نظر و تدوین، هر دو مجموعه بصورتی تنظیم و ارائه شوند که هماهنگی کاملی بین آن‌ها وجود داشته باشد و مهندسین در فرآیند طراحی و اجرای ساختمان‌ها در بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی دچار دوگانگی نشوند.

از شما عزیزان درخواست می‌گردد در اجرای این هدف، سازمان‌های مسئول را یاری داده و نظرات و پیشنهادهای خود را به دبیرخانه آبا مستقر در مرکز ارایه فرمایید. بدین منظور با مراجعه به وب‌گاه دبیرخانه آبا به نشانیhttp:\\aba.bhrc.ac.irضمن ثبت نام، پاسخ سئوالات زیر را ارسال نمایید:

الف) آیا در کار حرفه‌ای خود (شامل: مصالح، اجرا و طراحی)، در دانشگاه یا در صنعت،‌از آبا و یا مبحث نهم استفاده می‌کنید؟ آیا در استفاده از این مدارک دچار اشکال شده‌اید؟ لطفاً اشکالات مورد نظر را مختصراً شرح دهید.

ب) در صورتی‌که از مدارک فوق استفاده می‌کنید،‌از چه نرم‌افزاری برای تسهیل کاربرد این مدارک استفاده می‌نمایید؟

پ) چنان‌چه از مدارک فوق استفاده نمی‌کنید، چه آیین‌نامه‌ای را بکار می‌گیرید و در این‌صورت نرم‌افزار مورد استفاده  شما کدام است؟

ت) ترجیح می‌دهید در مدارک فوق چه تغییراتی داده‌شود؟ لطفاً چند مورد از تغییرات مورد نظرخود را نام ببرید. بر اساس تجربیات خود، تغییرات کلی در هر یک از مدارک فوق را نام ببرید.

ضمن سپاس از توجه و همکاری جنابعالی، لطفاً سوالات فوق را بعنوان شروع بحث تلقی کرده نموده و چنان‌چه در این باره موضوعات دیگری نیز مد نظر دارید به دبیرخانه آبا ارسال فرمایید.

با ما می‌توانید از طریق وب‌گاه به نشانیhttp:\\aba.bhrc.ac.ir، صندوق پستی 1696-13145 و یا شماره دورنگار 88384129-021  تماس حاصل نمایید.

محمد شکرچی‌زاده

رئیس مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *